29/6/10

ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ

Αρχές Ιούλη!!! Κι ο χρόνος, που δεν κοιτά διαθέσεις, κοινωνικά οικονομικά προβλήματα και κυβερνήσεις, αλλά πέρα από την υποκειμενική μας αντίληψη γι' αυτόν, κυλά με αδυσώπητη αντικειμενικότητα, μας οδηγεί στο τελευταίο τετράμηνο πριν τις δημοτικές εκλογές, στην καρδιά, δηλαδή της προεκλογικής περιόδου των δημοτικών εκλογών του Νοέμβρη, που είναι πολύ σημαντικότερες από πολλές προηγούμενες. Ο Δήμος μας, όπως και όλοι οι ΟΤΑ της χώρας, βλέπετε, θα λειτουργήσει πάνω στα νέα χνάρια του σχεδίου "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" ή για να το πούμε με το πλήρες του όνομα, πάνω στα χνάρια μιας "ΝΕΑΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ".
Ο "μπαρμπα - Γιάννης" ο Καποδίστριας, βέβαια, ίσως είχε φανταστεί τη μελλοντική σύνδεση του ονόματός του με την Αυτοδιοίκηση, μιας και είχε ένα συγκεκριμένο όραμα γι αυτήν στο μυαλό του. Το σίγουρο, όμως, είναι ότι εκείνος ο "αρχαίος ημών πρόγονος", ο αρχιτέκτονας ο Καλλικράτης, δεν θα το είχε σκεφτεί ποτέ. Εμείς πάντως οι μακρινοί απόγονοι του Καλλικράτη και του Ικτίνου, ξέρουμε πολύ καλά, ότι όσο πολύπλοκο κι αν ήταν το έργο τους, η οικοδόμηση, δηλαδή, του Παρθενώνα, το αποτέλεσμα τους δικαίωσε και μας άφησε μια αναντικατάστατη και πολύτιμη κληρονομιά. Γνωρίζοντας όμως τα δεδομένα της νεοελληνικής κοινωνίας και μετά τα όσα έχουμε ακούσει και διαβάσει, φαντάζομαι δεν είμαστε καθόλου βέβαιοι, αν ο σύγχρονος Καλλικράτης, μετουσιωμένος σε … νομοθέτημα, αφήσει ανάλογης βαρύτητας κληρονομιά για τις επόμενες γενιές.
Οι ΟΤΑ, λοιπόν, με τιμονιέρη το Δήμαρχο, που θα αναδείξουν οι εκλογές του Νοέμβρη, θα πρέπει να λειτουργήσουν με μια εντελώς νέα νοοτροπία, με νέο θεσμικό και διοικητικό πλαίσιο, νέες αρμοδιότητες, νέα όργανα που θα παίρνουν σημαντικές αποφάσεις για τομείς της καθημερινής μας ζωής, για τους οποίους αρμόδια ως τώρα ήταν η κεντρική κρατική διοίκηση. Οι κυριότερες υποχρεώσεις - προκλήσεις για το Κράτος, πλέον, είναι η ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων νομικών ρυθμίσεων με στόχο τη διοικητική αναδιοργάνωση και (το βασικότερο) η εξασφάλιση της όσο το δυνατό μεγαλύτερης οικονομικής αυτοδυναμίας τους. Η μεγάλη πρόκληση για τους Δήμους, τοπικά, είναι η επιτυχημένη προσαρμογή και λειτουργία κάτω από αυτό το νέο πλαίσιο.

Αυτός, ακριβώς, είναι ο λόγος που χαρακτήρισα αυτές τις εκλογές σημαντικότερες από πολλές προηγούμενες. Ο ίδιος είναι και ο λόγος του τίτλου αυτού του άρθρου. Οι υποψήφιοι Δήμαρχοι πρέπει να προσηλώσουν την πολιτική τους ματιά στο μέλλον, στην επόμενη μέρα και με αυτό το κριτήριο να καταρτίσουν τους συνδυασμούς τους. Γιατί, οι παραδοσιακές πολιτικές συνταγές, που έρχονται στο προσκήνιο τις παραμονές κάθε
εκλογικής αυτοδιοικητικής αναμέτρησης, μπορεί σαν άλλες "σειρήνες" να υπόσχονται πολλά "ψηφάκια", αλλά δεν εγγυώνται ούτε ότι θα πεισθούν οι ψηφοφόροι, που τώρα πια είναι επαρκώς ενημερωμένοι ούτε ότι την άλλη μέρα της ανάληψης της διοίκησης, σε περίπτωση εκλογής, όλα θα πάνε καλά. Αντίθετα, το ασφαλέστερο κριτήριο, που θα δείξει πολιτική ωριμότητα και ηγετικές ικανότητες και είναι βέβαιο ότι θα εκτιμηθεί από το εκλογικό σώμα, είναι οι δυνατότητες των αυριανών αιρετών εκπροσώπων μας στο Δήμο, για την επιτυχημένη διακυβέρνησή του, δυνατότητες που λίγο - πολύ γνωρίζουμε, μιας και ζούμε σε μια μικρή τοπική κοινωνία.



Να, λοιπόν, γιατί η παραπολιτικολογία και οι άσκοποι διαξιφισμοί μεταξύ μας, πρέπει σε τούτη ειδικά την προεκλογική περίοδο να δώσουν τη θέση τους στην ποιότητα του προεκλογικού λόγου, στις προγραμματικές θέσεις και στην υγιή αντιπαράθεση απόψεων και θέσεων. Να, λοιπόν, γιατί δεν έχει και πολλή σημασία ποιο "σόι" έχει προσεγγίσει ένας υποψήφιος ή πόσες τοπικές εφημερίδες "ελέγχει" ή πόσο πλούσιος είναι ή δεν είναι. Αντίθετα, να γιατί ΕΧΕΙ σημασία η αποδεδειγμένη κατάρτιση και αποτελεσματικότητα στους τομείς της αυτοδιοίκησης και της διοίκησης, γενικά, και του ίδιου αλλά ΚΑΙ των μελλοντικών συνεργατών του. Και επειδή ζούμε σε περίοδο μεγάλης οικονομικής ύφεσης αλλά και σε έναν τόπο, όπου τα "γνωστά άγνωστα" διαπλεκόμενα συμφέροντα έχουν εδώ και χρόνια στήσει πολυεπίπεδους "ιστούς αράχνης", να γιατί ΕΧΕΙ σημασία και οι προεκλογικές εκστρατείες όλων των συνδυασμών να συνοδευτούν από πλήρη διαφάνεια των οικονομικών τους και οι πηγές προέλευσης των εσόδων τους να είναι φανερές.
Με αυτές τις σκέψεις, εύχομαι η ποιότητα της προεκλογικής περιόδου του 2010, να είναι τέτοια, ώστε να μας επιτρέψει να οδηγηθούμε σε σωστή κρίση για να πάει η Αίγινα πραγματικά Μ.ΠΡΟ.ΣΤΑ., με πρόοδο και σταθερότητα. Και βέβαια, ας μην ξεχνιόμαστε, σας εύχομαι και … καλά μπάνια !!!

26/6/10

ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΑΣ !!!

(Αναδημοσίευση από τα ΝΕΑ της 26ης Ιουνίου)
Πώς να μην είναι κανείς απαισιόδοξος αφού το άγχος και η ανασφάλεια μας συντροφεύουν καθημερινά. Για το... καλό μας, η κυβέρνηση, με υποδείξεις της τρόικας, πήρε τα σκληρά μέτρα, τα οποία υποθηκεύουν το μέλλον, υπονομεύουν το κοινωνικό κράτος και ανατρέπουν οικογενειακούς προγραμματισμούς. Οι συντάξεις μετατρέπονται σε απλά φιλοδωρήματα που θα δίνονται στα βαθιά γεράματα. Μαζί με τα χρέη στις τράπεζες (πάντα για το καλό μας) έχουμε μειώσεις των μισθών και συντάξεων, απολύσεις, ανεργία, κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και ανατροπή θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων. Και για το καλό μας («για να μην πτωχεύσει η χώρα») θα γίνουν φτωχότεροι μισθωτοί και συνταξιούχοι, οι οποίοι δεν έχουν ουδεμία σχέση με την κρίση. Μια σοβαρή οικονομική κρίση που προκάλεσαν οι κερδοσκόποι, οι τραπεζίτες, οι χρηματιστές, η εισφοροδιαφυγή και η φοροδιαφυγή, ενώ τεράστιες ευθύνες επωμίζονται και οι πολιτικοί. Τα σκληρά μέτρα είναι άδικα. Κι όχι μόνο. Υποθηκεύουν το μέλλον μας, αλλά και το μέλλον των παιδιών μας.
ΥΓ: Για το καλό μας!

17/6/10

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

(Επειδή το θέμα απασχολεί μερίδα του τοπικού τύπου ακολουθεί αναδημοσίευση αποσπασμάτων της σχετικής γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους) ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
Αριθμός Γνωμοδοτήσεως 588/2006
ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ - ΤΜΗΜΑ Ε'
Συνεδρίαση της 21-12-2006
Σύνθεση:
Πρόεδρος: Σπυρίδων Σκουτέρης. Αντιπρόεδρος Ν. Σ. Κ.
Αντιπρόεδροι: Δημ. Λάκκας
Νομικοί Σύμβουλοι: Βλ. Ασημακόττουλος. Ι. ΣακελλαρΙου, Χριστ. Μπότσιος, Μιχ. Απέσσος, Μετ. Ανδροβιτσανέα.
Εισηγήτρια: Μεταξία Ανδροβιτσανέα, Νομική Σύμβουλος.
Αριθ. ερωτήματος: 4072/1-12-2006 του Γραφείου Γενικού Γραμματέα ΥΠΕΠΘ
Περίληψη ερωτήματος: «Εν όψει των κωλυμάτων των άρθρων 29 παρ. 16 και 8 του Ν, 3463/2006, ποια όργανα, σύμφωνα με τη δομή των περιφερειακών εκπαιδευτικών υπηρεσιών του Υπουργείου Ε.Π.Θ., θεωρείται ότι εμπίπτουν στην έννοια του όρου προϊστάμενος της οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Δ/νσης ή Δ/νσης συμπεριλαμβανομένων και των σχολικών μονάδων.»

Επί του ανωτέρω ερωτήματος το Τμήμα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους γνωμοδότησε ως ακολούθως:
....................
II. Έχουν, κατά την ομόφωνη άποψη του τμήματος, το κώλυμα εκλογιμότητας, της παρ. 1 του άρθρου 29 του Ν.3463/2006 οι:
1) Δ/ντές Εκπαίδευσης, οι οποίοι πλην των εκπαιδευτικών και πειθαρχικών καθηκόντων τους ασκούν σε ευρεία κλίμακα αποφασιστικές διοικητικές αρμοδιότητες στην περιφέρεια όπου έχουν τοποθετηθεί και εποπτεύουν το έργο των Γραφείων Εκπαίδευσης, των Γραφείων Τεχνικής - Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και των Γραφείων Φυσικής Αγωγής, καθώς και των σχολικών μονάδων της περιφέρειας τους. Ασκούν, επομένως, πράξεις οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο επηρεασμού του εκλογικού σώματος.
2) Περιφερειακοί Δ/ντές Εκπαίδευσης, οι οποίο» ασκούν τη διοίκηση, τον έλεγχο και την εποπτεία σε όλες τις αποκεντρωμένες υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάμιας Εκπαίδευσης, ασκούν τη διοίκηση, καθοδηγούν, εποπτεύουν, ελέγχουν και συντονίζουν τη λειτουργία των Τμημάτων Επιστημονικής - Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, του Τμήματος Διοίκησης, καθώς και όλων των επιμέρους υπηρεσιών και υπαλλήλων που υπηρετούν στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης
Ενόψει αυτών, ο« Περιφερειακοί Δ/ντές Εκπαίδευσης κρίνεται ότι ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικού Δ/ντή κατά την έννοια της διατάξεως του άρθρου 2Θ του Ν. 3463/2006 και ως εκ τούτου έχουν το σχετικό κώλυμα εκλογιμότητας.
Γ. Ενόψει των προεκτεθέντων, η γνώμη του Τμήματος του Ν.Σ.Κ. επί του τεθέντος ερωτήματος είναι ομόφωνα μεν ότι, στην έννοια του όρου ««Προϊστάμενος οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Δ/νσης ή Δ/νσης» του άρθρου 29 του Ν. 3463/2006 υπάγονται μόνον οι Περιφερειακοί Δ/ντές Εκπαίδευσης και οι Προϊστάμενοι των Δ/νσεων Εκπαίδευσης, όχι όμως και οι Προϊστάμενοι των Γραφείων Εκπαίδευσης κατά πλειοψηφία δε, ότι δεν υπάγονται και οι Δ/ντές Σχολικών Μονάδων.

2ος ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΩΣΤΑΚΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Ίδρυμα «Γεώργιος Μπεστ Κωστάκος» διοργανώνει τον 2ο Ημιμαραθώνιο Αγώνα Δρόμου «Γεώργιος Κωστάκος» το Σάββατο 19 Ιουνίου με την συμμετοχή δρομέων, περιπατητών, σχολείων και ποδηλατών. Η εκκίνηση γονέων, παιδιών και σχολείων θα δοθεί από το Άγαλμα Μητέρας/Μουσείο Καπράλου στις 17:00 το απόγευμα Η εκκίνηση των περιπατητών θα πραγματοποιηθεί από το Λιμάνι της Σουβάλας στις 16:30 και των δρομέων και ποδηλατών στις 17:30 από το ίδιο σημείο. Οι συμμετέχοντες πρέπει να βρίσκονται 1 ώρα νωρίτερα στο σημείο εκκίνησης. Ο τερματισμός και οι απονομές θα γίνουν στην Παλαιά Προβλήτα Αίγινας το απόγευμα του Σαββάτου. Ο αγώνας των περιπατητών φέτος αφιερώνεται στον μεγάλο ζωγράφο Γιάννη Μόραλη και ο αγώνας των παιδιών και σχολείων στον μαθητή Σταύρο Τσοτάκο. Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στα τηλέφωνα: 6932 542661 (κ. Νίκος Κωστάκος) και στην ιστοσελίδα www.aeginamarathon.gr. Σ’ αυτήν την προσπάθεια μάς στηρίζει ως Χρυσός Χορηγός του αγώνα η Cyta, η θυγατρική του Εθνικού Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών της Κύπρου, η οποία αποδεικνύει στην πράξη πως βρίσκεται πάντοτε δίπλα στις τοπικές κοινωνίες, καθώς επίσης και άλλοι χορηγοί.