5/4/10

Μεταφορικό ισοδύναμο στα νησιά - Καιρός είναι οι επιβάτες των θαλασσίων συγκοινωνιών να πληρώνουν ό,τι και οι αντίστοιχοι των χερσαίων !!

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΜΑΣ ΤΗΣ 16/11/2008। Μετά την ημερίδα της Δημοτικής Παράταξης ΑΙΓΙΝΑ ΠΡΩΤΟ ΝΗΣΙ, στο ξενοδοχείο ΔΑΝΑΗ, και τις ανακοινώσεις του Γ.Γ. του Υπουργείου Τουρισμού, το θέμα ξαναέρχεται στην επικαιρότητα και το ΑΙΓΙΝΑ Μ.ΠΡΟ.ΣΤΑ. δικαιώνεται που 1,5 χρόνο πριν είχε αναδείξει το θέμα:

"Μια αξιοσημείωτη πρωτοβουλία πήρε το ελληνικό δίκτυο μικρών νησιών, με πρωτοστάτη το Δήμαρχο Τήλου Αναστάσιο Αλιφέρη, που την παρουσίασε μάλιστα σε ημερίδα του δικτύου στη γειτονική μας Ύδρα: Να προτείνει στα όργανα της Ε। Ε। την εφαρμογή της αρχής του "μεταφορικού ισοδύναμου" στα τιμολογόγια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών μας. Ο όρος “μεταφορικό ισοδύναμο” βασίζεται στην αρχή πως οι επιβάτες των θαλασσίων συγκοινωνιών θα πρέπει να πληρώνουν ό,τι και οι αντίστοιχοι των χερσαίων. Η αντιστοιχία γίνεται με την τιμή του τρένου και εφαρμόζεται στη Γαλλία και την Ισπανία από τη δεκαετία του 80.
Ακολούθησε η κατάθεση της πρόθεσης στο 8ο συνέδριο της Πανευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μικρών Νησιών (ESIF), που πραγματοποιήθηκε στο νησί kasnas της Φινλανδίας (9-11 Σεπτεμβρίου 2008). Αναδημοσιεύουμε το σχετικό Δελτίο Τύπου, γιατί θεωρούμε πολύ σημαντική την πρωτοβουλία.
Μεταξύ των σημαντικών αποφάσεων που κατέληξαν οι εκπρόσωποι των 9 Ευρωπαϊκών Χωρών (Γαλλία, Δανία, Ελλάδα Εσθονία, Σκοτία, Ιρλανδία, Ιταλία, Σουηδία, Φιλανδία), που συμμετείχαν στο Συνέδριο ήταν και οι ακόλουθες:
1. Υιοθετούν την πρωτοβουλία του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών αναφορικά με το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Θεωρούν ότι το εισιτήριο για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δημοσίου συμφέροντος δεν θα πρέπει να υπερβαίνει σε κόστος το αντίστοιχο σιδηροδρομικό (για την ίδια χιλιομετρική απόσταση). Αναλαμβάνει και η Πανευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μικρών Νησιών (ESIF) δράση για την οριστική λύση του ζητήματος. Έτσι θα προωθήσει το θέμα και στις Εθνικές κυβερνήσεις των χωρών από τις οποίες προέρχονται τα μέλη της, αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ένωση ( Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Γενικές Διευθύνσεις των Επιτροπών της ΕΕ). Ενδεικτικό της αποδοχής πού έτυχε η Ελληνική Πρωτοβουλία για το θέμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου είναι ότι στη διάρκεια του Συνέδριου:
-- Ο Σύμβουλος του πρωθυπουργού της Φιλανδίας κ Jyri Ollila δήλωσε ότι το μεταφορικό ισοδύναμο για τους Φινλανδούς, είναι θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και ως θέμα αρχής για τους Φινλανδούς θα το προωθήσουν και αυτοί από την πλευρά τους .
-- Ο Σουηδός πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Bengt Almkvist σημείωσε ότι παρότι στη χώρα του είναι δωρεάν οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις ολόψυχα υποστηρίζει την πρωτοβουλία αυτή, αφού έχει συνέπειες στην μετακίνηση των Ευρωπαίων πολιτών. Άλλωστε και ο Γενικός Διευθυντής της Γ. Διεύθυνσης για την Περιφερειακή Πολιτική κ Dirk Ahner με το ίδιο κατ’αρχήν σκεπτικό είχε υιθετήσει την θέση ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι ζήτημα της Ε.Ε. και όχι μόνον ενός Κράτους – Μέλους.
2. Aποφασίζουν την συνέχιση και εμβάθυνση της συνεργασίας με την Ελληνική Κυβέρνηση (Υπουργείο Οικονομίας) προκειμένου στο πλαίσιο του προγράμματος ESPON να διαμορφωθούν οι καλλίτερες δυνατές μελέτες που θα υποστηρίξουν τις νέες πολιτικές για τα νησιά της ευρωπαϊκής Ένωσης άμεσα, αλλά και μετά το 2013.
3. Στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας εκλέχθηκαν οι Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου Πρόεδρος του ΔΣ του ΕΔΜΝ και ο Δήμαρχος Τήλου και μέλος του ΕΔΜΝ Αναστάσιος Αλιφέρης."
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟΥς ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ (ή δώστε στο πρόγραμμα αναζήτησης που χρησιμοποιείτε τις λέξεις - κλειδιά "μεταφορικό ισοδύναμο")
http://www.smallislands.eu/themata/788707990kasnas-dt.doc
http://kalymnos.wordpress.com/2008/10/01/%cf%8c-%cf%8d-%ce%ac/

Δεν υπάρχουν σχόλια: